[ bersamaku ]

August 20, 2011

KENAPA CANTIK?

Nak tau kenapa perempuan bertudung lagi cantik daripada orang lain?
Keep reading..





1. Sebab dia nak tutup aurat.
2. Sebab dia jaga maruah diri dan keluarga.
3. Sebab..sebab dia cantik.
4. Sebab dia tanak tunjuk kecantikan dia, kecuali pada yang berhak.
5. Sebab dia seorang yg pandai, pandai jaga diri.
6. Sebab dia anak solehah.
7. Sebab dia dengar ckp mak bapak dia.
8. Sebab dia hormati orang lain.
9. Sebab takut apabila dia tak pakai tudung orang tengok dia cantik, dan ade niat yg tak baik.
10. Sebab tanak diminati ramai lelaki sangat.
11. Sebab tanak menyusahkan orang lain.
12. Sebab dapat pahala.
13. Sebab dapat menghindari maksiat, InsyaAllah.
14. Sebab supaya dapat menjadi contoh pada perempuan lain.
15. Sebab supaya lelaki yang beriman je yang suka dia.
16. Sebab mendengar suruhan nabi.
17. Sebab rambut perempuan adalah mahkota baginya. Jadi dia tanak sewenang-wenangnya menunjuk  kepada lelaki, kerana jika dia menunjuk maknanya dia dah tak bernilai kerana mahkota dia telah dilhat oleh semua lelaki (kecuali keluarga).
18. Sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki.
19. Sebab patuh pada suami.
20. Sebab paling penting, die orang Islam.
21. Sebab dalam Al-Quran suruh dia pakai tudung, kalau orang Islam tapi tak berpegang pd Al- Quran, nak berpegang pada apa lagi??
22. Sebab korang memang cantik la kalau pakai tudung, orang lelaki memang suka orang pompuan yang pakai tudung, aku tahu sebab aku lelaki.
23. Sebab diorang tahu kalau tak pakai tudung diorang akan "syok sendiri" yang diorang tu lawa, rugi laa kalau camtu, pakailaa tudung wahai perempuan Islam, serius ni.
24. Sebab dia tak mau orang lelaki suka kat dia pasal nafsu semata-mata, mesti nak kat dia pasal agama dan akalnya yang baik.











[ 5050 ] :)

0 24 shoutz!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...