[ bersamaku ]

November 17, 2011

TUTORIAL MASUKKAN PASSWORD KE MS WORD TANPA SEBARANG SOFTWARE

Korang musti ada banyak benda yang private kan? Musti diari korang dalam Word kan? Maybe ada diari dalam Notepad, tapi Notepad tak bole masukkan password, so very insecure.

So sekarang aku nak ajar macam mana nak masukkan password ke file MS Word korang, tanpa menggunakan sebarang software, berbayar mahupun percuma.

Meh sini...   (Video after readmore)

1) Open Microsoft Office Word dalam PC korang yang serba canggih itu




2) Selepas dah buka MS Word, korang tulislah apa yang sangat private tersebut.

3) Dalam MS Word, klik
    > icon Microsoft Office
    >Prepare
    >Encrypt Document

    seperti di bawah...


4) Kemudian, masukkan password korang.


5) Masukkan sekali lagi.


6) Tadaa! Dah siap pun! Bolehlah korang save file tersebut dekat mana korang nak ok?
    ( Untuk lebih secure, gunakan WinRAR masukkan password sebagai lapisan kedua)

7) Then, bila korang buka file tersebut, maka dia akan minta password yang korang dah set tadi. Sekian.



( AMARAN: SILA INGAT BETUL-BETUL PASSWORD ANDA, JIKA TERLUPA TIADA CARA UNTUK MENGEMBALIKAN SEMULA FILE TERSEBUT )

And here is the tutorial video...




[THANX FOR WATCHING ^^,]

0 24 shoutz!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...