[ bersamaku ]

December 15, 2011

DISNEYLAND DI CHINA YANG TAK PERNAH DIBUKA

'Wonderland' dimulakan pembinaannya pada 1998 tapi dihentikan lebih sedekad yang lalu, disebabkan kekurangan dana pembinaan.

Dilihat dari luar, ianya kelihatan seperti sebuah istana magis yang telah musnah meniggalkan kerangkanya sahaja, namun pada hakikatnya, ianya tak pernah dibuka, dan takkan dibuka!

Pada asalnya, ianya dicadang sebagai 'taman permainan terbesar di Asia'.

Dan sekarang sisa-sisa pembinaan ‘Wonderland’ terbengkalai di tengah-tengah ladang jagung seluas 100 ekar, 45 minit dari pusat bandar Beijing.



















8 24 shoutz!:

Tiramisu Fatiema said... Reply Comment

Salam kenal n follow sini..thnks lawat blog..:)

superinggoviolet said... Reply Comment

@Tiramisu Fatiema
no biggie..
we're bloggie community..
:)
nice meet ya'

~SaL IjOu~ said... Reply Comment

sayangnya terbengkalai mcm tu je~

nasha sanza said... Reply Comment

hai,datang terjah sini..nice info..rajinnay cari..bagus2..teruskan usaha ye..

superinggoviolet said... Reply Comment

@nasha sanza
biasala..
partime hobby..
:)

Juliet_iRa~" said... Reply Comment

kenapa ianya terbengkalai?

kat sumber tu dia xbgi tahu ek?

:)

superinggoviolet said... Reply Comment

@Juliet_iRa~"
Kenapa?
Sebab kurang dana.
Short of bucks.
Tahu2 lah macamana ekonomi China.
:)

Anonymous said... Reply Comment

Mesti berhantu tempat ni, kalau dah tinggal lama-lama.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...