[ bersamaku ]

March 21, 2012

TAK PAHAM SUNGGUH!

Sesi berleter bermula lagi.
Kali ini menampilkan laman sosial terkini.
Segala yang tercetus di laman ini,
bakal tercetus menjadi trendy.

Ini yang berlaku minggu lepas.
Aku on facebook dengan pantas.
Almaklumla pakai chrome, laju zaass.
Sebab aku pakai streamyx, 1mbps. <-- kesah apa aku tak rhythm :P

Bila buka nampak benda ni.
Benda apa yang aku merepek?
Boleh tengok bawah sini.



Nampak apa yang berlaku?
Tak nampak sebab kecil macam kuku?
Meh I zoom sikit, kasi besar macam dalam muka buku.


OK sekarang nampak kan.
Bukan I nak kutuk yang bukan-bukan.
Tapi anda nampak sendiri depan-depan.
Adakah dengan Like, bukti sayang Tuhan????

Mari kita renungkan.
Dalam satu hari, cukupkah yang lima?
Dalam satu minggu, berapa subuh kita leka?
Dalam satu bulan, berapa kali betul-betul doa?
Dalam seumur hidup, dah berapa tahajjud kita?
Berapa kali bangun malam satu pertiga?

Relaks semua.
Bukan saya menghina.
Saya juga insan tak sempurna.
Saya juga seperti anda.
Dan sudah tentu, anda seperti saya.
Sempurna yang tiada.
Hanya Muhammad bin Abdullah selayaknya menerima.

Berbalik kepada isu.
Like di facebook.
Apa maknanya itu?

Seseorang post sesuatu.
Berikan ayat semanis madu.
Harapkan anda setuju.

Like jika sayang Allah.
Benarkah begitu?

Jika anda betul-betul sayangkanNya.
Mengapa tidak habiskan masa sujud kepadaNya?
Mengapa tidak beribadah kepadaNya?
Mengapa online facebook 24 jam tanpa mengingatiNya?

Seriously people.
All this post make me puke.
Not puking rainbows.
But the way 'round.

Sedarlah manusia.
Bukan nak mengata.
Tapi sudah nyata.
Tuhan tak suruh hambaNya like tanda sayang padaNya.
Tuhan suruh beralih kepadaNya, dari dunia yang sementara.

Kepada si poster.
Maaf jika terasa.
Kepada yang terlibat Like.
Ampun jika tersinggung.

Aku bukan hamba alim dan warak.
Tapi kanak-kanak juga,
tahu yang surat dan sirat padanya.

Sedarlah manusia.
Jika sayang Tuhan, lakukan perintahNya.
Bukan sebaliknya.

:)

2 24 shoutz!:

Camy Alya said... Reply Comment

betul betul betul ^^

Anonymous said... Reply Comment

juga yg suka berdoa dalam pacebok..
adakah dgn like byk doanya akan dimakbulkan???
kamon la wei...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...